پوشش گیاهی جزیره کیش
نوشته شده توسط : badsa

پوشش گیاهی جزیره کیش

اگر به جزیره زیبای کیش سفر کرده باشید ، شاید مشاهده کرده باشید که این جزیره دارای پوشش گیاهی خاصی میباشد که در نوع خود کم نظیر است.ما در این مقاله قصد داریم تا پوشش گیاهی جزیره کیش را مورد بررسی قرار دهیم و بیشتر با طبیعت سبز جزیره کیش آشنا شویم.

کیش از نظر پوشش گیاهی در منطقه نیمه حاره ای جنوب ایران قرار گرفته است. وجه مشخصه این منطقه حضور گیاهان مقاوم در برابر خشکی است که موجب سازگاری جالب توجهی در گیاهان منطقه شده است.در ادامه با ما باشید.


درختان موجود در کیش

درخت آکاسیا یا درخت کرت :

آکاسیا، صمغ عربی (نام علمی: Acacia) سرده‌ای شامل چندین گونه درخت و درختچه است که در زیرتیرهٔ کهوریان (میموزا)، از تیرهٔ باقلائیان قرار می‌گیرند. تمام انواع آکاسیا از طریق غلاف حاوی تخم بذرافشانی می‌کنند و برگ‌ها و صمغ آن‌ها معمولاً سرشار از تانن است که به طور تاریخی کاربردهای دارویی و نگهدارنده غذایی داشته‌ است.شما در بین درختان جزیره کیش و در پوشش گیاهی جزیره کیش میتوانید این نوع درخت را ببینید.

تصویری از شاخه های درخت آکاسیا

نام آکاسیا برگرفته از زبان یونانی است. کارل لینه در سال ۱۷۷۳ این سرده را بر اساس گونه آفریقایی درخت بابل (Acacia nilotica) توصیف کرد. در حدود ۱۳۰۰ گونه مختلف از آکاسیا وجود دارد که حدود ۹۶۰ گونه آن‌ها بومی استرالیا هستند و بقیه در مناطق گرم و معتدل اروپا، آفریقا، جنوب آسیا و آمریکا در هر دو نیمکره شمالی و جنوبی پراکنده‌اند.شاید کلمه آکاسیا از اقاقیا گرفته شده باشد.

ادامه مطلب پوشش گیاهی جزیره کیش

 





:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: